Δευτέρα 7 Δεκεμβρίου 2009

"Κάτι τρέχει" με τον δρόμο!

Ε, λοιπόν, κάτι τρέχει με τον δρομο Καλλονής -Σιγρίου! Όπως διαβάζουμε στις τοπικές εφημερίδες ,το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων ασχολείται σοβαρά με το θέμα.
Αντιγράφουμε από τα Αιολικά Νέα, το Εμπρός και τον Δημοκράτη:

ΣΥΣΚΕΨΗ ΥΠΟ ΤΗΝ ΠΡΟΕΔΡΙΑ ΣΗΦΟΥΝΑΚΗ ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ
“Αγώνας δρόμου” για την “ωρίμανση” των οδικών αξόνων της Λέσβου
Αιολικά Νέα, 04.12.2009
- «Να δούμε αν θα προλάβουμε γιατί οι μελέτες βρίσκονται ακόμα πίσω», δηλώνει ο Υφυπουργός Μεταφορών -->
Την επιτάχυνση των διαδικασιών “ωρίμανσης” των νέων οδικών αξόνων της Λέσβου ζήτησε ο Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Νίκος Σηφουνάκης, σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη στο Υπουργείο, στην Αθήνα. Στην σύσκεψη μετείχαν ο Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Έργων, Γιάννης Οικονομίδης και υπηρεσιακοί παράγοντες. Η συζήτηση επικεντρώθηκε στα οδικά και λιμενικά έργα των νησιών του Αιγαίου και δόθηκαν συγκεκριμένες κατευθύνσεις από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου για να ολοκληρωθούν οι φάκελοι των μελετών και να κατατεθούν προς χρηματοδότηση στο ΕΣΠΑ. Ειδικότερα στη Λέσβο, προτεραιότητα με βάση τα όσα εξετάστηκαν στην σύσκεψη πρόκειται να δοθεί:- Στον οδικό άξονα Λάρσου - Καλλονής, για επιτάχυνση της ολοκλήρωσης του υπό εκτέλεση έργου.- Στους οδικούς άξονες Καλλονή - Ερεσός - Σίγρι και Καλλονή - Πέτρα για την ολοκλήρωση των μελετών, σύνταξη οριστικών μελετών και παράλληλη επιτάχυνση των διαδικασιών απαλλοτριώσεων. Όπως έχουν γράψει τα “ΑΙ.Ν.”, σε ό,τι αφορά τον οδικό άξονα Καλλονής - Σιγρίου, η οριστική μελέτη έχει ολοκληρωθεί και αυτό που μένει είναι η διαδικασία των απαλλοτριώσεων, ώστε ο φάκελος του έργου να είναι πλήρης και να διεκδικήσει την χρηματοδότηση των 35 εκατ. ευρώ από το ΕΣΠΑ. Ωστόσο, αρκετά στάδια πιο πίσω βρίσκονται οι μελέτες για τον άξονα Καλλονής - Πέτρας, που αναμένεται να ολοκληρωθούν σε περίπου 6 μήνες. Εξάλλου, ο κ. Σηφουνάκης δείχνει ιδιαίτερο ενδιαφέρον και για ένα ακόμη σημαντικό έργο υποδομής, τον δρόμο Θερμής - Μανταμάδου, που έχει “κολλήσει” τα τελευταία χρόνια στην εκπόνηση των μελετών λόγω έλλειψης χρηματοδότησης. Ήδη έχουν γίνει επαφές με το Υπουργείο Οικονομικών για την εξασφάλιση της πρόσθετης πίστωσης των 600.000 ευρώ και αναμένεται η ένταξη του έργου στον προϋπολογισμό του Υπουργείου για το 2010. Ο Υφυπουργός ΜεταφορώνΣε σχετική δήλωσή του μετά το τέλος της σύσκεψης, ο κ. Σηφουνάκης επεσήμανε: «Κάναμε μια επισκόπηση για τα έργα στο Αιγαίο και βεβαίως στη Λέσβο. Δυστυχώς, παρʼ ότι από το 2002 που με πρωτοβουλία μας στο Υπουργείο Αιγαίου αναθέσαμε τις μελέτες οι οποίες έπρεπε να είχαν ολοκληρωθεί το 2005, δεν έχουν προχωρήσει με αποτέλεσμα να μην είναι “ώριμα” τα έργα για να ενταχθούν στο ΕΣΠΑ 2007 - 2013. Θα παρακολουθούμε την εξέλιξη ολοκλήρωσης των μελετών, των διαδικασιών των αναγκαίων απαλλοτριώσεων και θα προσπαθήσουμε - γνωρίζοντας ότι είναι υπέρμετρα δύσκολο - να προλάβουμε τον χαμένο χρόνο και να επιτύχουμε την ένταξη των έργων στο ΕΣΠΑ και συγκεκριμένα στο θεματικό πρόγραμμα του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων».
http://www.aiolikanea.gr/news/main/detail.php?ID=50259


«Προσπέλαση» στον… κορβανά
Γράφει: Πολλάτου Μαρίνα 04/12/2009 εφημερίδα "Εμπρός"
Δεν άργησε να επιβεβαιώσει τις μεγάλες προσδοκίες που καλλιέργησε η υπουργοποίησή του σε ένα καίριο κι αναπτυξιακό υπουργείο, ο Νίκος Σηφουνάκης. Με χθεσινή του ανακοίνωση, ο βουλευτής του νομού δήλωσε αυτό που περίμενε η Λέσβος, πως δεσμεύεται να κάνει ό,τι μπορεί για να εντάξει τους δύο μεγάλους οδικούς άξονες του νησιού στο θεματικό πρόγραμμα του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, σε ένα απ’ τα πιο μεγάλα επιχειρησιακά προγράμματα του ΕΣΠΑ 2007 - 2013, αυτό που τιτλοφορείται «Ενίσχυση της προσπελασιμότητας». Δίνοντας έτσι για πρώτη φορά «προσπέλαση» του νομού Λέσβου, επιτέλους μετά από τρία Κοινοτικά Πλαίσια Στήριξης, σε κονδύλια του μεγάλου κορβανά των τομεακών προγραμμάτων και μάλιστα για έργα υποδομής.Προ της δήλωσης είχαν γίνει ήδη δύο συσκέψεις για τα μεγάλα οδικά έργα στα νησιά του Αιγαίου. Η πρώτη πραγματοποιήθηκε πριν αρκετές μέρες και την αποκάλυψε την προηγούμενη βδομάδα αποκλειστικά το «Ε» με την έλευση στη Λέσβο υπηρεσιακών στελεχών του πρώην ΥΠΕΧΩΔΕ, τα οποία κι έκαναν αυτοψία του δρόμου Καλλονής - Σιγρίου. Η δεύτερη σύσκεψη έγινε το απόγευμα της Τετάρτης στο υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, όπου και συζητήθηκαν οδικά και λιμενικά έργα στα νησιά του Αιγαίου. Στη σύσκεψη δόθηκαν συγκεκριμένες κατευθύνσεις από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου για την επιτάχυνση των δυνατοτήτων ωρίμανσης των έργων στα νησιά. Στη σύσκεψη μετείχαν ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Νίκος Σηφουνάκης, ο γενικός γραμματέας Δημοσίων Έργων, Γιάννης Οικονομίδης, και υπηρεσιακοί παράγοντες.
Προτεραιότητες
Σε ό,τι αφορά ειδικότερα στη Λέσβο, προτεραιότητα με βάση τα όσα εξετάστηκαν στη σύσκεψη πρόκειται να δοθεί:- στον οδικό άξονα Λάρσου - Καλλονής, για την επιτάχυνση ολοκλήρωσης του υπό εκτέλεση έργου.- στους οδικούς άξονες Καλλονή - Σίγρι και Καλλονή - Πέτρα για ολοκλήρωση των μελετών και παράλληλη επιτάχυνση των διαδικασιών απαλλοτριώσεων.
Για τον οδικό άξονα από Παράκαμψη Μόριας - Λάρσο - Καλλονή πρέπει να θυμίσουμε ότι είναι σε εξέλιξη οι εργασίες που έχουν ξεκινήσει, με σημαντική μάλιστα καθυστέρηση, απ’ το προηγούμενο Κ.Π.Σ. και χρηματοδότηση απ’ το τομεακό τού πρώην ΥΠΕΧΩΔΕ. Το συγκεκριμένο έργο ήταν το μοναδικό που είχε ενταχθεί στο τομεακό πρόγραμμα, ενώ το πρώτο τμήμα του δρόμου, η 1η Επαρχιακή Οδός Μυτιλήνης - Λάρσου, που τελειώνει με τις ασφαλτοστρώσεις στα Θέρμα, είχε ενταχθεί στο ΠΕΠ Βορείου Αιγαίου.
Περίπου 70 εκατομμύρια
Ο κ. Σηφουνάκης, μετά την ολοκλήρωση της σύσκεψης, επεσήμανε κατ’ αρχήν στη δήλωσή του αυτό που και ως σχόλιο έχει κατ’ επανάληψη καταθέσει το «Ε», ότι δηλαδή οι μελέτες για τους δύο μεγάλους οδικούς άξονες που ανατέθηκαν το 2002, με χρηματοδότηση του ΥΠΕΧΩΔΕ, θα μπορούσαν να έχουν ολοκληρωθεί το 2005. «Δυστυχώς όμως», όπως υπογράμμισε και ο κ. Σηφουνάκης, δεν έχουν προχωρήσει, με αποτέλεσμα να μην είναι ώριμα τα έργα για να ενταχθούν στο ΕΣΠΑ 2007 - 2013. «Θα παρακολουθούμε την εξέλιξη ολοκλήρωσης των μελετών, των διαδικασιών των αναγκαίων απαλλοτριώσεων και θα προσπαθήσουμε - γνωρίζοντας ότι είναι υπέρμετρα δύσκολο - να προλάβουμε το χαμένο χρόνο και να επιτύχουμε την ένταξη των έργων στο ΕΣΠΑ και συγκεκριμένα στο θεματικό πρόγραμμα του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων», δεσμεύτηκε ο υφυπουργός, δίνοντας επιτέλους μετά από μακρά περίοδο αγωνίας για το τι μέλλει γενέσθαι, την προοπτική χρηματοδότησης των έργων.
Προοπτική που, θα πρέπει να τονίσουμε, προ πολλού είχε απομακρυνθεί, αφού ο προϋπολογισμός των δύο μεγάλων οδικών αξόνων υπολογίζεται αθροιστικά (μαζί με το τούνελ στην περιοχή της Στύψης που προβλέπεται για τον οδικό άξονα από τη διασταύρωση Αγίας Παρασκευής έως την Πέτρα) στα 70 εκατ. ευρώ. Κι αυτό όταν το σύνολο των πιστώσεων για έργα μεταφορών στους τρεις νομούς του Βορείου Αιγαίου, στο Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα 2007 - 2013 Κρήτης και Νήσων Αιγαίου ανέρχεται στα 60 εκατ. ευρώ.
Το δάκτυλο στο… μέλι
Για το δρόμο Καλλονής - Σιγρίου θυμίζουμε ότι έχει υποβληθεί απ’ τους μελετητές η οριστική μελέτη, και την προηγούμενη βδομάδα έγινε αυτοψία με την οποία και δρομολογήθηκε η διαδικασία έγκρισής της, ώστε το έργο να καταστεί ώριμο. Με την έγκριση της οριστικής μελέτης το έργο και τυπικά θα είναι ώριμο, μια και θα υπολείπονται τα κτηματολόγια για απαλλοτριώσεις για να μπορέσει να ενταχθεί. Αυτό ζήτησε και ο κ. Σηφουνάκης να επισπευστεί, δίνοντας παράλληλα κατευθύνσεις για τους ρυθμούς που πρέπει να ακολουθηθούν και για την ολοκλήρωση της μελέτης του οδικού άξονα Καλλονής - Πέτρας.
Χρειάζεται να σημειώσουμε ότι το θεματικό πρόγραμμα που ανέφερε ο κ. Σηφουνάκης είναι το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ενίσχυση της Προσπελασιμότητας» 2007 - 2013 (ΕΠΕΠ) το οποίο περιλαμβάνει παρεμβάσεις που συμβάλλουν στον εκσυγχρονισμό των φυσικών υποδοµών και των συναφών υπηρεσιών του συστήματος μεταφορών, με συνολικό συγχρηματοδοτούμενο προϋπολογισμό 4.976.000.000 ευρώ, εκ των οποίων 3.700.000.000 ευρώ Κοινοτική Συνδρομή και 1.276.000.000 ευρώ Εθνική Συμμετοχή. Ή αλλιώς, το συγκεκριμένο πρόγραμμα ουσιαστικά - μαζί με τους εθνικούς πόρους ύψους 2.424.000.000 ευρώ, για την κάλυψη δαπανών των έργων που δε συγχρηματοδοτούνται, όπως π.χ. εκτεταμένες απαλλοτριώσεις - αποτελεί το ένα τέταρτο του Δ΄ Κ.Π.Σ. για τη χώρα μας.Η πρόσβαση, λοιπόν, σε ένα τέτοιο πρόγραμμα, ακόμη κι αν εξαντληθεί για το νομό Λέσβου σε αυτά τα δύο μόνο έργα, αποτελεί τη μοναδική ευκαιρία που είχε το ακριτικό νησί να βουτήξει επιτέλους το δάκτυλο στο μέλι.
http://www.emprosnet.gr/Current/?EntityID=316c7bc6-beab-43ed-9ef9-b49a5b43c0a6

Σύσκεψη για τα έργα4 Δεκεμβρίου 2009
Εκτενώς συζητήθηκαν και δόθηκαν συγκεκριμένες κατευθύνσεις από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου για την επιτάχυνση των δυνατοτήτων ωρίμανσης των έργων στα νησιά του Αιγαίου, οδικά και λιμενικά, σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο Υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων. Σε ότι αφορά τη Λέσβο, προτεραιότητα με βάση τα όσα εξετάστηκαν, πρόκειται να δοθεί:
-Στον οδικό άξονα Λάρσου ' Καλλονής, για επιτάχυνση ολοκλήρωσης του υπό εκτέλεση έργου.
- Στους οδικούς άξονες Καλλονή ' Ερεσός ' Σίγρι και Καλλονή ' Πέτρα για ολοκλήρωση μελετών, σύνταξη οριστικών μελετών έργων και παράλληλη επιτάχυνση των διαδικασιών απαλλοτριώσεων.
Ο Υφυπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Νίκος Σηφουνάκης, μετά την ολοκλήρωση της σύσκεψης, δήλωσε: «Είχαμε σήμερα μια επισκόπηση για τα έργα στο Αιγαίο και βεβαίως της Λέσβου. Δυστυχώς, παρ' ότι από το 2002 που με πρωτοβουλία μας στο Υπουργείο Αιγαίου αναθέσαμε τις μελέτες, οι οποίες έπρεπε να έχουν ολοκληρωθεί το 2005, δεν έχουν προχωρήσει, με αποτέλεσμα να μην είναι ώριμα τα έργα για να ενταχθούν στο ΕΣΠΑ 2007-2013.
Θα παρακολουθούμε την εξέλιξη ολοκλήρωσης των μελετών, των διαδικασιών των αναγκαίων απαλλοτριώσεων και θα προσπαθήσουμε 'γνωρίζοντας ότι είναι υπέρμετρα δύσκολο- να προλάβουμε το χαμένο χρόνο και να επιτύχουμε την ένταξη των έργων στο ΕΣΠΑ και συγκεκριμένα στο θεματικό πρόγραμμα του Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων».
Στη σύσκεψη μετείχαν ο Υφυπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, Νίκος Σηφουνάκης, ο Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Έργων Γιάννης Οικονομίδης και υπηρεσιακοί παράγοντες.
http://www.dimokratis.gr/index.php?id=11467&view_option=subject&year=09

Δεν υπάρχουν σχόλια: